Comanda
telefonica

Vreti sa comandati
prin telefon?


Nimic mai simplu:
sunati la 021 209 45 12

(luni - vineri, intre 08:30-17:00)

V-ati indeplinit obligatiile legate de angajarea persoanelor cu handicap?

Atentie, riscati o amenda de 50.000 de lei!

Parcurgeti lucrarea Totul despre angajarea persoanelor cu dizabilitati!
Contine explicatii clare privind obligatiile, dar si facilitatile pe care le aveti, conform legii!
 

Stimate angajator,
 
 
In cazul in care firma dvs. are un numar mediu de cel putin 50 de angajati, aveti obligatia de a incadra persoane cu dizabilitati intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati, conform art. 78 alin. (2) din Legea nr. 448/2006.
 
Alternativ,  daca nu exista locuri de munca vacante ce pot fi ocupate de persoane cu dizabilitati, puteti opta pentru plata lunara catre bugetul de stat a unei sume echivalente cu salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca neocupate de persoane cu dizabilitati. 
 
Totodata, jumatate din aceasta suma poate fi utilizata pentru achizitia de produse sau servicii realizate de persoane cu dizabilitati, prin unitati protejate autorizate. 
 
Aceste obligatii privind varsamintele la fondul pentru persoanele cu dizabilitati neincadrate sunt reglementate strict si nerespectarea lor poate atrage sanctiuni semnificative (amenzile sunt intre 25.000 si 50.000 de lei!). Este esential, asadar, sa cunoasteti obligatiile in cauza si sa le respectati cu rigurozitate.
 
Iata de ce va propunem o lucrare de ultima ora, Angajarea persoanelor cu handicap. Particularitati, beneficii si obligatii, care va ofera un sprijin clar, structurat si excelent argumentat juridic pentru a evita riscurile si a beneficia in mod corect de facilitatile oferite de lege (pentru ca, da, exista si facilitati!).
 
Parcurgeti chiar acum aceasta lucrare! Gasiti aici explicatii complete si raspunsuri profesioniste pentru orice intrebare pe acest subiect.

Atentie la noile reglementari privind
angajarea persoanelor cu dizabilitati!
 
Este vorba despre reglementarile aduse de OUG nr. 127/2024 si, mai recent, de Ordinul nr. 28/2025, doua acte normative care, departe de a creste transparenta procesului de integrare a persoanelor cu dizabilitati pe piata muncii, au generat confuzii si interpretari diferite. 
 
Aceste acte normative au schimbat considerabil cadrul legal privind obligatiile angajatorilor referitor la angajarea persoanelor cu dizabilitati, inclusiv prin introducerea obligatiei de raportare a posturilor vacante si de transmitere a cererilor catre ONG-uri. 
 
Detalii complete in lucrarea pe care v-o punem la dispozitie. 
 
 
Exemple de probleme intalnite in practica
 
Problema 1
La un numar mediu de angajati pe luna de 136,97, aplicand procentul de 4%, rezulta 5,48 locuri de munca in care ar trebui sa angajam persoane cu dizabilitati. Daca angajam 2 persoane cu dizabilitati, una cu program de 8 ore/zi, cealalta cu program de 4 ore/zi, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se va inmulti cu 3,48 (5,48 din care scadem 2 locuri de munca) sau cu 3,98 (5,48 minus 1,5 locuri de munca)?
 
Problema 2
Data incadrarii salariatului in grad de hadicap accentuat este in cursul lunii. Incepand cu ce data salariatul este scutit de impozit pe venit?
 
Problema 3
Cum stabilim ca un loc de munca este/nu este adecvat ocuparii de o persoana cu dizabilitati?
 
Problema 4
Un angajator achizitioneaza servere asamblate de o unitate protejata din componente cumparate. Se considera indeplinita conditia de a achizitiona produse realizate prin activitatea proprie a persoanelor cu dizabilitati angajate in unitati protejate autorizate?
 
Lucrarea Angajarea persoanelor cu handicap. Particularitati, beneficii si obligatii ofera explicatii detaliate si solutii practice, argumentate juridic, pentru toate aspectele legate de incadrarea in munca a persoanelor cu dizabilitati si calculul varsamintelor. 
Veti gasi in paginile ei informatii clare despre obligatiile legale, dar si despre conditiile in care puteti beneficia de facilitati fiscale si subventii la angajare – un aspect esential de retinut.

Puteti primi lunar subventii!
 
Angajatorii care si-au indeplinit obligatia de a incadra in munca persoane cu dizabilitati, precum si angajatorii care nu au aceasta obligatie legala, daca incadreaza in munca pe durata nedeterminata persoane cu dizabilitati si le mentin raporturile de munca sau de serviciu cel putin 18 luni, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana, o suma in cuantum de 2.250 lei (art. 85 alin. (2) din Legea nr. 76/2002).
 
Nu beneficiaza insa de aceste facilitati angajatorii care in ultimii 2 ani au fost in raporturi de munca sau de serviciu cu respectivele persoane cu dizabilitati.
 
Exemplu:
 
Salariatul A.B. a fost incadrat de comisia de expertiza medicala in gradul mediu de dizabilitati, ca urmare a unui accident suferit in urma cu 5 luni. Angajatorul nu va putea beneficia de subventie pentru mentinerea lui A.B. pe fostul sau loc de munca. Subventiile urmaresc incadrarea unor noi persoane cu dizabilitati, atragerea in campul muncii a unor persoane care nu erau pana acum integrate social.
 
De asemenea, angajatorii care au beneficiat de aceste sume au obligatia mentinerii raporturilor de munca sau de serviciu cu aceste persoane cu dizabilitati o perioada de minimum 2 ani. In caz contrar, trebuie sa restituie sumele incasate pentru fiecare persoana, plus dobanda de referinta.
 
Aflati toate detaliile privind conditiile in care puteti beneficia de aceste subventii din lucrarea pe care v-o punem la dispozitie.

Subiectele lucrarii:
 
I. Angajarea persoanelor cu dizabilitati
1. Particularitati privind incheierea contractului individual de munca
2. Perioada de proba – durata, limitari legale
3. Perioada de preaviz – adaptari speciale
4. Facilitati si subventii acordate angajatorilor
5. Obligativitatea angajarii persoanelor cu dizabilitati (procentul de 4%)
6. Achizitia de produse/servicii de la unitati protejate
7. Raportarea posturilor vacante si obligatia transmiterii cererilor catre ONG-uri (Ordin nr. 28/2025)
 
II. Drepturile persoanelor cu dizabilitati la locul de munca
1. Scutiri de la plata impozitului pe venit
2. Drepturi privind durata timpului de munca si adaptarea postului
3. Concediu de odihna suplimentar
4. Alte drepturi specifice prevazute de lege
 
III. Studii de caz si modele utile
1. Situatii frecvente in practica
2. Modele de documente (contracte, notificari, raportari)
 
Stiati ca…
 
...in cazul persoanelor cu dizabilitati, perioada de proba la angajare diferita? La angajare, verificarea aptitudinilor profesionale nu se poate face prin nicio alta metoda decat perioada de proba.
...persoanele cu dizabilitati pot ocupa orice functie in cadrul organigramei angajatorilor, conform pregatirii si capacitatii fizice si intelectuale?
...persoanele cu dizabilitati grave sau accentuate beneficiaza de scutirea de la plata impozitului pe venit, cu respectarea anumitor conditii?
...persoanele cu dizabilitati beneficiaza de concediu de odihna suplimentar de cel putin 3 zile lucratoare? 
...persoanele cu dizabilitati au dreptul la adaptarea rezonabila a locului de munca? Adaptarea in cauza presupune modificarea programului de lucru, achizitionarea de echipament, dispozitive si tehnologii asistive si alte masuri asemenea.

Facilitati fiscale pentru angajatori
 
Angajatorii persoanelor cu handicap beneficiaza de urmatoarele drepturi:
  • deducerea, la calculul profitului impozabil, a sumelor aferente adaptarii locurilor de munca protejate si achizitionarii utilajelor si echipamentelor utilizate in procesul de productie de catre persoana cu handicap;
  • deducerea, la calculul profitului impozabil, a cheltuielilor cu transportul persoanelor cu handicap de la domiciliu la locul de munca, precum si a cheltuielilor cu transportul materiilor prime si al produselor finite la si de la domiciliul persoanei cu handicap, angajata pentru munca la domiciliu;
  • decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a cheltuielilor specifice de pregatire, formare si orientare profesionala si de incadrare in munca a persoanelor cu handicap;
  • subventie de la stat, in conditiile prevazute de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca.
Detalii complete in ghid.





Comandati chiar acum lucrarea “Totul despre angajarea persoanelor cu dizabilitati”!
 
Pret special la lansare: 140 lei + 5% TVA
Suport: stick de memorie
Livrare: prin curier, la adresa dvs.


 


Cu deosebita consideratie,
Alexandra Dumitrache
Manager produs
Divizia Legislatia Muncii
Rentrop & Straton

GARANTIE 100%
Nu este nicio problema daca va razganditi asupra achizitiei dvs.!
Primiti toti banii inapoi!

Garantie 100%

Aveti la dispozitie o perioada de 30 de zile in care puteti solicita oricand restituirea sumei achitate.

In cazul in care ati achizitionat un produs fizic, va rugam sa il expediati pe adresa Rentrop & Straton, Bd. Basarabia nr. 256, Incinta Faur, sector 3, Bucuresti. Avem doar rugamintea sa suportati taxa de transport. In cazul unui serviciu sau produs online, e suficient sa ne comunicati intentia dvs. de a apela la garantie, prin e-mail (rs@rs.ro) sau telefonic (021-209.45.45). Banii va vor fi restituiti cu promptitudine fie direct in cont, fie prin mandat postal.

Produsele in format stick/CD functioneaza pe sistemele de operare Windows XP SP2, Windows Vista, Windows 7, 8 si 10. Cerintele hardware: 512 MB RAM, 300 MB HDD. In cazul produselor de tip abonament, pentru a vizualiza informatia actualizata la zi este necesara o conexiune la internet in timpul utilizarii.

Formular de comanda
Rentrop & Straton da unda verde LIVRARII GRATUITE!
Cumparati de 247 Lei si livrarea este gratuita!
Doar in luna iunie costurile cu ambalarea si expeditia sunt suportate integral de Rentrop&Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri pentru comenzi mai mari de 247 RON. Produsul va ajunge la locatia precizata de dvs. prin posta sau curier.
Bifati produsele dorite:


Va rugam completati
* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
Telefonul este necesar pentru contactarea dvs. de catre firma de curierat in vederea livrarii produsului comandat.
E-mail*
Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

termenii si conditiile site-ului!

* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.